Oferta szkoleń zamkniętych dla szkół i szkół językowych szkolenia i warsztaty metodyczne dla nauczycieli języków obcych
Oferujemy szkolenia metodyczne dla nauczycieli języków obcych. Wiedza zdobyta na studiach, mimo, iż poparta doświadczeniem zawodowym często jednak umyka. Proponujemy jej odświeżenie, a także wzbogacenie o nowe koncepcje i rozwiązania z dziedziny dydaktyki nauczania języków obcych. Wśród modułów ogólnych proponujemy następujące bloki tematyczne:
- Dydaktyka nauczania języka angielskiego -„pigułka odświeżająca” -metody, techniki i strategie. Propozycje sprawdzonych materiałów językowych i nowoczesne rozwiązania; praktyczne wskazówki dotyczące organizacji zajęć w różnych grupach wiekowych
- Dydaktyka nauczania języka niemieckiego -„pigułka odświeżająca” -metody, techniki i strategie. Propozycje sprawdzonych materiałów językowych i nowoczesne rozwiązania; praktyczne wskazówki dotyczące organizacji zajęć w różnych grupach wiekowych
- Dydaktyka nauczania języka francuskiego -„pigułka odświeżająca” -metody, techniki i strategie. Propozycje sprawdzonych materiałów językowych i nowoczesne rozwiązania; praktyczne wskazówki dotyczące organizacji zajęć w różnych grupach wiekowych
- Dydaktyka nauczania języka rosyjskiego -„pigułka odświeżająca” -metody, techniki i strategie. Propozycje sprawdzonych materiałów językowych i nowoczesne rozwiązania; praktyczne wskazówki dotyczące organizacji zajęć w różnych grupach wiekowych
Polecamy również warsztaty specjalistyczne adresowane do nauczycieli języka angielskiego i niemieckiego:
- Specyfika nauczania dorosłych -kursy in-company -sprawdzone i polecane praktyczne sposoby organizowania zajęć z zakresu Business English/ Business Deutsch, wskazówki dotyczące najnowszych publikacji, propozycje tematów zajęć i organizacji lekcji
- Jak motywować nastolatków? –wykorzystanie elementów tzw. grywalizacji w pracy z gimnazjalistami i uczniami szkół średnich- sprawdzone sposoby pracy z nastolatkami, wskazówki dotyczące materiałów językowych, pracy z Internetem, wykorzystania podcastów, propozycje tematów zajęć i organizacji lekcji
- Czy nie za wcześnie? nauczanie języka angielskiego/niemieckiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym -zasady, rekomendowane materiały, praktyczne wskazówki dotyczące organizacji lekcji
- A co gdy nie jestem filologiem? warsztaty dla osób, które nie będąc absolwentami filologii uczą języków obcych –najczęstsze problemy, obszary szczególnie istotne w nauczaniu i praktyczne sposoby prowadzenia zajęć w różnych grupach wiekowych.
- Warsztaty wymiany doświadczeń –zastosowanie podejścia refleksyjnego w nauczaniu języków obcych, jak wykorzystać zdarzenia krytyczne w klasie i wyciągnąć z nich właściwe wnioski?
- Jak zadawać pytania w klasie języka obcego? – typy, cele i rola dobrze sformułowanych pytań, zagrożenia płynące dla ucznia i nauczyciela w przypadku ich złego dobrania
- Dyskurs na lekcji języka obcego –mówimy po polsku czy w języku obcym? –zalecenia dotyczące możliwości zmian kodu językowego na lekcji, przykłady zastosowania różnych strategii komunikacyjnych, użycie języka obcego a wytyczne konwencjonalnych i niekonwencjonalnych metod nauczania
- Zastosowanie gier językowych w efektywnym nauczaniu różnych grup wiekowych –idea grywalizacji w zwiększeniu motywacji i pozytywnego nastawienia uczniów; rola komunikacyjnych gier językowych w przełamywaniu barier i rozwijaniu sprawności produktywnych
Wszystkie warsztaty prowadzone są wyłącznie przez wykwalifikowanych i doświadczonych metodyków nauczania języka obcego, osób z tytułem doktora filologii angielskiej, germańskiej, romańskiej i rosyjskiej.
CENA zależy od lokalizacji i ilości osób w grupie. Istnieje możliwość zorganizowania szkoleń w siedzibie zamawiającego, bądź w salach szkoleniowych w Katowicach przy ul. Jordana 18. Na życzenie zapewniamy catering – przerwy kawowe i/lub lunch. Prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
Przykładowa kalkulacja i schemat organizacji szkolenia dotyczącego nauczania języka angielskiego w Katowicach przy ul. Jordana 18:
9.00 –rozpoczęcie i powitanie, przedstawienie szczegółowego planu szkolenia
9.15 -10.45 – szkolenie
10.45 -11.00 –przerwa kawowa (kawa, herbata, woda mineralna w dzbanku z cytryną, kruche ciasteczka)
11.00-12.30 –szkolenie
12.30 -13.15 –lunch (filet z kurczaka, ziemniaki, zestaw surówek)
13.30 -14.45 –szkolenie
14.45-15.00 –podsumowanie i zamkniecie szkolenia
Cena przy 6 uczestnikach 270 zł od osoby.
Organizujemy również audyty edukacyjne m.in. poprzez szkolnych organizatorów rozwoju edukacji: pomoc dyrektorowi w zdiagnozowaniu potrzeb szkoły, pomoc w formułowaniu celów wynikających ze zdiagnozowanych potrzeb i określeniu obszaru do rozwoju – współpraca z dyrektorem, radą pedagogiczną, opracowanie planu wspomagania i działań naprawczych, przeprowadzanie audytów komunikacyjnych i diagnozowanie nieprawidłowości w przepływie informacji
Proponujemy szkolenia z zakresu komunikacji, asertywności, współpracy i pracy w zespole uwzględniające specyfikę pracy nauczycieli
Celem szkolenia jest przedstawienie zagadnień związanych z komunikacją interpersonalną, najbardziej typowymi błędami komunikacyjnymi, a także wytycznymi dotyczącymi aktywnego słuchania i efektywnego zadawania pytań. Przeprowadzenie testów predyspozycji do pracy w grupie. Szkolenie ma charakter interaktywny i warsztatowy.
Celem szkolenia jest przedstawienie zagadnień związanych z komunikacją interpersonalną, najbardziej typowymi błędami komunikacyjnymi, a także wytycznymi dotyczącymi aktywnego słuchania i efektywnego zadawania pytań. Przeprowadzenie testów predyspozycji do pracy w grupie. Szkolenie ma charakter interaktywny i warsztatowy.